Rolul codurilor promoționale este unul strategic, de marketing, care are în vedere atragerea clienților către produsele oferite de o afacere. Acestea contribuie atât la creșterea nivelului de loialitate față de afacere, dar și la creșterea recunoașterii brandului pe piața pe care activează. Totodată, politica de promovare prin intermediul voucherelor îi permite unei companii să își crească și vânzările.
Valoarea pieței digitale de cupoane este estimată să ajungă la 6.3 miliarde de dolari în 2024. Peste 80% dintre potențialii cumpărători consideră că prezentarea unui cod promo de către un comerciant îi va determina să facă un pas înainte către achiziționarea produsului aflat la ofertă. În ultimii ani, chiar și la cazinouri ultimele coduri bonus au atras un număr mare de noi clienți, dar i-a fidelizat și pe cei deja înscriși. Așadar, codurile promoționale reprezintă un instrument eficient de creștere a vânzărilor?
Este suficient să emiți cupoane și vouchere bonus pentru a-ți susține afacerea pe termen lung?
Există două trenduri legate de folosirea codurilor promoționale pentru promovarea unei afaceri. Unul dintre acestea este legat de credință consumatorilor că produsele sau serviciile disponibile la promoție nu sunt de calitate. Celălalt curent este, însă, majoritar, fiind susținut 93% dintre consumatori, care au folosit vouchere de reducere la cumpărături. Companiile care aplică diverse cupoane cu discounturi pentru serviciile și produsele lor ajung să-și crească vânzările cu până la 73%.
Totuși, pe termen lung, este indicat ca acordarea de cupoane promoționale să fie legată de acele articole care nu sunt atât de bine vândute. În general, produsele care se situează în categoria celor cu o rată bună de vânzare trebuie păstrate la prețul inițial. De asemenea, pentru a crește nivelul vânzărilor este indicată oferirea unor servicii complementare codurilor de reducere, precum transportul gratuit.
În rândul consumatorilor, 4 din 5 sunt predispuși să plaseze o comandă atunci când li se asigură transportul gratuit pentru articolele comandate. Chiar dacă, din punct de vedere tehnic, transportul gratuit nu este un discount, clienții o percep ca pe o recompensă din partea comerciantului. Totodată, este important ca să existe cât mai multe opțiuni privind expedierea, chiar și expediere rapidă plătită, pentru că orice cumpărător își dorește să aibă la dispoziție cât mai multe alternative de livrare a comenzii.
Cât de eficiente sunt cupoanele și voucherele cu reduceri pentru a convinge un client să cumpere produsele companiei?
Un procent de 70% dintre clienți cumpără articole pentru a-și rezolva o problemă, în timp ce 30% cumpără doar dacă vor obține un avantaj în urma achiziției. Aproximativ 75% dintre potențialii clienți își verifică emailul în căutarea unui cod promoțional. Prezentarea voucherului de reduceri contează foarte mult pentru în atragerea consumatorului.
De exemplu, consumatorii se sensibilizează atunci când oferta conține cuvântul „gratis” – în loc de „50% reducere” șansele de a determina clientul să facă achiziția cresc dacă se folosește expresia „ cumperi unul, primești gratis unul”. De asemenea, existența unui program clar de reduceri ajută la fidelizarea clienților.
Pentru 56% dintre consumatorii care își fac achizițiile în mediul digital este foarte important ca afacerea să ofere un program de fidelitate, cu discounturi acordate în mod constant. Printre cele mai apreciate oferte promoționale se numără:
· Reducerea pentru prima comandă
· Beneficiile săptămânale
Cele mai citite articole
· Oferta orei
· Vânzările rapide
· Reducerile de sărbătoare
· Livrarea gratuită
· Ofertele de pre-lansare a produselor
· Reducerea acordată la abonarea la buletinul informativ
· „Cumperi un produs, primești gratis altul”
· Codul promo de recomandare
· Programele de loialitate
Așadar, codurile de reduceri pot oferi un imbold afacerii care le oferă atât timp cât sunt prezentate așa cum trebuie și se adresează publicului țintă identificat corect. Iar acest lucru înseamnă că, pe termen lung, afacerea poate obține avantaje semnificative atunci când ofertele promoționale sunt valorificate corespunzător.