Un SUV nu prea asigura protectia ocupantilor

In ciuda imaginii de „rege al soselelor”, se pare ca un SUV nu prea asigura protectia ocupantilor, chiar si in cazul unui impact posterior la o viteza modica, de numai 32 de km, iar leziunile suferite sunt la nivelul gatului si sunt grave.

Insurance Institute for Highway Safety a testat un numar de 44 SUV-uri si 15 camionete, pentru a vedea daca raspund normelor federale de siguranta rutiera, iar vestile sunt proaste: numai sase SUV-uri au trecut testul, in timp ce nicio camioneta nu a luat nota de trecere.

Tetierele masinilor testate nu au fost capabile sa isi protejeze ocupantii, din fericire in acest caz fiind vorba de manechine folosite in industria auto.

Mai multi producatori s-au aparat, sustinand ca masinile raspund normelor in vigoare, in timp ce altii au contestat rezultatele, care ar varia in functie de conditiile intalnite intr-un accident real, in care un SUV este lovit din spate de un alt automobil.

Printre automobilele care au ramas „repetente” la capitolul protectia gatului si a coloanei cervicale se numara modele ce urmeaza sa fie comercializate si in 2006.

Lista „repetentilor”:
Acura MDX
BMW X3
BMW X5
Buick Rainier
Chevrolet TrailBlazer
GMC Envoy
Isuzu Ascender
Chrysler Pacifica
Ford Explorer
Mercury Mountaineer
Honda CR-V
Honda Element
Hyundai Santa Fe
Hyundai Tucson
Jeep Liberty
Kia Sorento
Kia Sportage
Lexus GX 470
Lexus RX 330
Nissan Xterra
Cadillac SRX
Jeep Wrangler
Mitsubishi Endeavor
Mitsubishi Montero
Suzuki Grand Vitara XL-7
Toyota 4Runner
Toyota Highlander.

Lista celor sase „premianti”:
Ford Freestyle
Honda Pilot
Jeep Grand Cherokee
Land Rover LR3
Subaru Forester
Volvo XC90.

Pe locul al doilea, la capitolul siguranta se numara:
Ford Escape
Mazda Tribute
Mercury Mariner.

Lista masinilor clasate pe penultima pozitie include:
Buick Rendezvous
Chevrolet Equinox
Infiniti FX
Mercedes M-Class
Mitsubishi Outlander
Nissan Pathfinder
Pontiac Torrent
Saturn Vue
Toyota Highlander

Sursa: Associated Press