Pandemia accelereaza digitalizarea sectorului bancar

A merge la o banca personal pentru a-ti rezolva problemele financiare la ghiseu este cu siguranta un demers aproape chiar riscant, nu doar tot mai desuet, in criza sanitara pe care o traversam in prezent. Un sondaj recent arata clar faptul ca romanii incep ca sa foloseasca din ce in ce mai mult nu numai oportunitatea serviciilor bancare de internet banking, ca si varianta cea mai atractiva: serviciile bancare mobile.

Tendinte viitoare in materie de servicii bancare

Clientii isi doresc mai multa eficienta si mobilitate in materie de servicii financiare, cerinte la care bancile raspund acum prompt, oferind beneficiarilor din ce in ce mai multe functionalitati atat pe site-urile web oficiale, cat si in aplicatiile pentru smartphone-uri pe care le-au specialistii lor le-au creat. 

Astazi mai mult ca niciodata timpul este esential, iar viteza si caracterul practic permise de lumea digitala sunt factori cruciali in luarea deciziilor. Inclusiv dezvoltarea instrumentelor de autentificare utilizate in aceste canale electronice a facut utilizarea lor mult mai sigura, motiv pentru care se investeste din ce in ce mai mult in tehnologia informatiei din sectorul bancar.

Limitarile legate de pandemie afecteaza in mod relevant modul in care se ofera servicii bancare pentru clienti, iar ele impulsioneaza si introducerea de noi facilitati digitale. Conform specialistilor straini, circa 41% din bancile de pe mapamond au crescut numarul platilor fara contact si peste 30% dintre ele au implementat chiar si anumite procese complet digitalizate, precum ar fi deschiderea conturilor. Asta concomitent cu realitatea obiectiva conform careia, ca urmare a pandemiei, 60% dintre bancile din intreaga lume si-au scurtat programul de lucru al sucursalelor sau le-au inchis fizic cu totul. 

Un raspuns atat de rapid in acest domeniu traditionalist prin excelenta inseamna ca traim niste vremuri extrem de interesante: din cauza pandemiei institutiile financiare au inceput sa implementeze cu mult curaj procesele informatice pe care le pregatisera deja din 2019, dar amanau cat puteau trecerea la un alt nivel, revolutionar, demn de secolul 21. 

Bancile se concentreaza puternic pe accelerarea digitalizarii in materia serviciilor oferite clientilor

Contactul cu clientul a fost cu siguranta extrem de dificil, cel putin in faza initiala a pandemiei. Nici acum lucrurile nu stau excelent in acest sens, din cauza valurilor de infectari ce nu par a se sfarsi curand. Pentru a face fata acestei provocari, bancile s-au concentrat pe calea cea mai rapida pentru a iesi din aceasta situatie si pe asigurarea celui mai larg acces al clientilor la produsele si serviciile lor: folosirea canalelor de social media, care anterior erau folosite exclusiv pentru comunicarile de marketing.

S-au organizat in ultimul an inclusiv seminarii online pentru clienti, persoane fizice sau antreprenori. Datorita acestei abordari moderne, a fost posibil ca sa se mentina contactul cu beneficiarii bancilor, in ciuda barierei fizice dure impuse de pandemia de coronavirus.

Pandemia a avut asadar si o parte pozitiva: a ajutat ca bancile sa se convinga si sa-i convinga si pe cei mai precauti clienti ai lor ca utilizarea instrumentelor digitale este sigura. Cei care aveau carduri si acces la internet, dar nu le foloseau inca de frica, au inceput sa faca asta si, treptat, chiar a inceput ca sa le placa ideea. Trafic digital, plati fara numerar… Toate acestea au crescut in 2020 exponential si cu siguranta se vor amplifica si in continuare.

Serviciile digitale sunt foarte profitabile pentru banci

Pe plan mondial, deja bancile care sunt lideri digitali obtin rezultate financiare mai bune ca in trecut. 

Ultimele luni au aratat institutiilor bancare ca trebuie sa ne concentram si sa acceleram procesele de digitalizare, astfel incat clientul sa poata lucra cu banca de la distanta, complet digital si confortabil in fiecare caz in parte, dar si sa aiba intotdeauna posibilitatea de a alege daca vrea ca sa isi solutioneze problemele intr-o sucursala fizica sau online.

O banca cu adevarat digitala este o banca informatizata de la inceput pana la sfarsit, in care procesele interne se intampla automat, ceea ce creste ii mult rentabilitatea. Banca poate atrage clienti noi, de obicei persoane active (dar nu exclusiv), ceea ce afecteaza in sens pozitiv si veniturile sale. Prin urmare, chiar daca numarul de clienti este dublat sau triplat, chletuielile bancii nu cresc foarte mult, odata pus sistemul in functiune.

Ascultarea nevoilor beneficiarilor si adoptarea rapida a solutiilor bancare care sa le satisfaca este esentiala.

Un exemplu de banca ce s-a pliat foarte bine cerintelor momentului este Banca Romaneasca. Vrei detalii? Intra pe e-bancamea.ro!

error code: 521