Principalele strategii de motivare a angajaţilor în cadrul unei companii: cadouri personalizate vs. recompense materiale şi emoţionale

Orice administrator al companiilor mici, mijlocii şi mari, care are în subordine 2, 10 sau 100 de angajaţi ori mai mulţi trebuie să îşi construiască sau să preia anumite strategii de motivare a angajaţilor astfel încât să îi stimuleze şi productivitatea lor să crească, iar profiturile companiei să fie maxime.

Fără o motivare corespunzătoare, angajaţii poate că nu dau tot ceea ce este mai bun din ei să îşi îndeplinească sarcinile, sau o fac pentru a beneficia de salariul şi bonificaţiile promise. La baza comportamentelor angajaţilor se afla o motivaţie clară, iar oamenii au nevoie de motive să acţioneze şi să se comporte în mod exemplar la locul de muncă. Motivarea angajaţilor reprezintă încercarea şefilor de a-i impulsiona pe aceştia să demareze o acţiune sau să se afle la înălţimea întregului lor potenţial.

Ce presupune motivarea angajaţilor?

Motivarea angajaţilor presupune totalitatea acţiunilor întreprinse de angajatori care oferă recompense financiare, cadouri şi facilităţi pentru contribuţiile aduse companiei sau care apreciază reuşita angajaţilor lor într-un mod cât se poate de evident. Pentru motivarea angajaţilor spre obţinerea de performanţă, din ce în ce mai multe companii iau în calcul oferirea unor recompense peste salariu, răsplătirea şi fidelizarea angajaţilor care realizeaza performanța astfel încât să menţină compania în top pentru o perioadă lungă de timp.

Firmele adoptă strategiile de motivare a angajaţilor în urma atitudinii pe care o observă la aceştia, care devin din ce în ce mai nesiguri şi mai stresaţi la locul de muncă sau care pur şi simplu îşi dau silinţa să lucreze chiar şi peste program dar nu văd mulţumire din partea angajatorilor.

Cele mai des întâlnite strategii de motivare a angajaţilor companiilor includ:

·  oferirea de recompense chiar din primul an de vechime la locul de muncă;

·  aprecierea rezultatelor angajaţilor prin oferirea unui feedback real şi onest acestora, chiar şi prin crearea unui panou cu “cel mai bun angajat al lunii”;

·  creşterea gradului de transparență în ceea ce priveşte evoluţia profesională a angajaţilor;

·  recunoaşterea meritelor angajaţilor buni prin postările pe platformele de Social Media ale companiei, lăudarea angajaţilor, cu alte cuvinte;

·  crearea oportunităţilor de dezvoltare profesională a angajaţilor, prin înscrierea lor la unele cursuri, spre exemplu;

·  oferirea de cadouri, cum sunt agendele sau pixuri personalizate care îi ajută pe angajaţi să se organizeze mai bine, să fie mai responsabili;

·  oferirea unei siguranţe a locului de muncă, prin asigurarea angajaţilor că nu au de ce să se teamă de o concediere, indiferent de criză financiară prin care trece compania sau societatea la momentul actual;

·  oferirea de stimulente financiare pe lângă salariu şi şederi la hotel pentru angajaţi şi familii în concedii, posibilitatea participării la conferinţe internaţionale, vouchere cadou la diferite companii, care au menirea de a-i ajuta pe angajaţi şi de a-i motiva să lucreze la fel de eficient.

Lasa un raspuns

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Your email address will not be published.