Alegerea unui designer web este ca o primă întâlnire: trebuie descoperite cât mai multe despre potențialului viitorului partener pentru a decide dacă acesta este potrivit pentru nevoile personale. Alegerea unui designer web nepotrivit ar putea însemna un dezastru total pentru afacerea oricui. Mai mult decât atât, aproape jumătate dintre consumatori spun că proiectarea site-urilor web este factorul nr. 1 în determinarea credibilității unei companii, iar aproape jumătate dintre oameni susțin că nu vor interacționa cu un site web dacă conținutul sau aspectul acestuia nu sunt atractive. Așadar, un designer web trebuie ales în funcție de anumite criterii pentru ca succesul să fie unul realizabil. Cea mai bună soluție este aceea de a lucra cu o agenție web design în care lucrează mai mulți specialiști.
Criterii de alegere agentie web design
Unul dintre criteriile importante este dat de examinarea portofoliului pe care îl are agenția de web design care urmează a fi aleasă. Când vine vorba de proiectarea site-urilor, estetica este importantă. Două treimi dintre consumatori ar prefera să privească mai degrabă un site frumos proiectat timp de 15 minute decât unul simplu. Dacă se dorește atracția unui număr mai mare de clienți, respectiv creșterea veniturilor, atunci este nevoie de un design contemporan și creativ care să rezoneze cu vizitatorii site-ului web. Este foarte importantă examinarea portofoliului oferit de o agenție de web design înainte de a merge mai departe și identificarea proiectelor la care aceasta a lucrat în trecut pentru o viziune mai clară.
Un alt criteriu important este reprezentat de identificarea caracteristicilor site-ului web. Anteturi, bannere, imagini, hărți – designerii web pot încorpora toate aceste caracteristici în site-ul web dorit de clienți. Unele agenții de design web oferă site-uri web personalizate, unde clienții pot alege caracteristicile de care au nevoie pentru afacerea lor. Alții vând soluții all-in-one, cunoscute și sub numele de software „off-the-shelf”. Deși site-urile personalizate sunt mai costisitoare și consumă mai mult timp, acestea ar putea să ofere o rentabilitate mai mare și pe termen lung a investiției.
Cele mai citite articole
De asemenea, este importantă consultarea internetului pentru identificarea unor agenții de web design de rand înalt. Agențiile de design web care ocupă un loc înalt pe Google stăpânesc probabil optimizarea motorului de căutare (SEO) – procesul de generare a traficului de la motoarele de căutare. Companiile de pe prima pagină a rezultatelor motorului de căutare folosesc probabil tehnici SEO precum analiza concurenților și cercetarea cuvintelor cheie. În acest sens, este importantă verificarea companiilor cu cele mai bune performanțe pentru a putea adopta tehnici asemănătoare.
Timpul de încărcare a paginii este extrem de important, dat fiind că reprezintă o problemă pentru majoritatea utilizatorilor site-ului. Paginile cu încărcare lentă pot crește rata de churn – numărul de persoane care vizitează site-ul și apoi fac click pe butonul „înapoi” din browser. Important este să fie aleasă o agenție de design web care creează pagini atrăgătoare, dar care în același timp nu încetinesc site-ul. Chiar și elementele site-ului web care cresc timpul de încărcare cu câteva secunde ar putea avea un impact negativ asupra vânzărilor. Cercetările sugerează că paginile cu un timp de încărcare de 2,4 secunde au o rată medie de respingere de 12,8% . Cu toate acestea, paginile cu un timp de încărcare de 3,3 secunde au o rată de respingere semnificativ mai mare de 20%.
Alegerea agenției potrivite de design web nu trebuie să fie o provocare. Urmarea sfaturilor de mai sus ar trebui să fie una care conduce clienții spre identificarea soluției de succes.