Intr-o perioada in care comertul online a luat amploare, nici comertul offline nu se lasa mai prejos. Acest lucru este demonstrat de cresterile cererilor pentru spatii comerciale de inchiriat, inregistrate inca din primul semestru al anului.
Daca in ultimii doi ani, multi antreprenori s-au vazut nevoiti sa isi reduca activitatea sau chiar sa isi inchida afacerile, anul 2022 a venit ca o gura de aer proaspat, mai ales pentru sectorul imobiliar. Trendul ascendent inregistrat de acest sector in ultimii ani se mentine in continuare, atat in sectorul comercial, cat si cel rezidential.
Care sunt cele mai cautate spatii comerciale pentru inchiriat?
Piata spatiilor comerciale destinate inchirierii este una vasta, cu un numar mare de unitati disponibile, dintre cele mai variate. Indiferent ca este nevoie de un spatiu situat central si cu un vad bun, ori un spatiu generos, orice antreprenor isi va gasi locul in care sa isi dezvolte afacerea.
Piata imobiliara din Capitala este intr-o continua dezvoltare, motiv pentru care antreprenorii au posibilitatea chiar de a alege spatii in cladiri nou construite si moderne, cu facilitati de ultima generatie. Unul dintre principalele aspecte care ii determina insa pe antreprenori sa se decida asipra spatiului dorit este si pretul chiriilor.
Care sunt factorii care influenteaza pretul chiriilor pentru spatiile comerciale?
Cei care cauta sa inchirieze spatii comerciale in Bucuresti le aleg in functie de anumite criterii, precum localizarea, dimensiunea, accesul facil. Numai ca aceste aspecte sunt si cele care influenteaza pretul chiriilor.
Chiar daca exista numeroase spatii de inchiriat potrivite pentru activitati comerciale in zone centrale ale Capitalei, pretul acestora ii poate face pe antreprenori sa se gandeasca de doua ori inainte de a face o alegere. In plus, cu cat spatiul dispune de un numar mai mare de metri patrati utili, cu atat si pretul chiriei va creste.
Facilitatile spatiului si din imprejurimi, competitia din domeniu si dinamica activitatii comerciale din cartier pot inclina insa balanta pentru a plati un pret mai mare pentru un spatiu cu vad bun si acces facil, in care numarul competitorilor este unul mic, iar cererea este un ridicata.