Raspunsurile de genul „Esti inca prea mic pentru asta” sau „Inca nu intelegi asta” sunt frustrante si dezamagitoare pentru copiii supradotati de gradinita.
Interesul pentru jocurile care sunt de fapt destinate persoanelor in varsta, ar trebui sa fie privit pozitiv de catre educatori si sa le permita copiilor sa se joace cu ele.
In plus, are sens sa atribui mici sarcini copiilor pentru ca acestia sa isi asume responsabilitatea si sa faca ceva pentru grup in acelasi timp. O astfel de practica poate fi gasita la gradinita IQ-Est din Bucuresti.
Scopul ar trebui sa fie intotdeauna acela de a sprijini copilul supradotat intr-un mod integrator – si astfel de a-si intari dezvoltarea cognitiva, precum si emotionala si sociala. In cele din urma, acest lucru are un efect pozitiv asupra dinamicii unui intreg grup de gradinita.
Acest lucru este posibil, de exemplu, prin proiecte de promovare a talentelor in care fiecare copil se poate implica in functie de interesele si abilitatile sale.
Povestirea, intelegerea si crearea de glume
La gradinita IQ-Est Bucuresti un copil foarte talentat se poate transforma intr-un clovn si „povestitor de glume” in grup si poate fi cu greu acceptat ca partener de joaca sau de conversatie. Intr-un proiect pe tema „glumelor”, copilul poate reusi sa ajunga la fundul entuziasmului sau pentru acest „format narativ” si sa interactioneze cu ceilalti.
Profesorul va discuta cu grupul despre diferitele continuturi ale glumelor si despre semnificatia umorului, sentimentele si reactiile pe care le poate evoca o gluma. La finalul proiectului, copiii isi pot proiecta propriile decoruri, pot distribui roluri si pot interpreta o sceneta.
Acest lucru va crea un cadru in care fiecare copil isi poate folosi punctele forte individuale si va arata apreciere pentru mediul inconjurator.
Cele mai citite articole
Cea mai mare provocare in comunicarea cu parintii copiilor supradotati de gradinita, este abordarea presupunerii ca acestia sunt dotati in primul rand.
Multi parinti nu vor sa stie nimic despre asta, altii au idei complet gresite si astfel, au asteptari gresite de la copiii lor. Formarea continuaofera copiilor cunostinte importante si argumentele necesare pentru o baza de discutie.
De asemenea, multi parinti cu copii stralucitori, deosebit de curiosi si interesati se intreaba daca copilul lor este inteligent peste medie, poate chiar dotat.
Ar fi printre cei aproximativ 8% dintre persoanele cu un IQ mai mare de 120 sau, in cazul persoanelor supradotate, chiar si printre cei 2 pana la 3% cu un IQ mai mare de 130.
Ce inseamna supradotare?
O adevarata supradotare nu inseamna ca un copil are abilitati speciale intr-un domeniu – de exemplu in zona muzicii, creativitatii sau sportului si care ar trebui incurajate.
Copiii supradotati au o capacitate extraordinara de a gandi logic si abstract intoate domeniile. Copiii de gradinita supradotati au o memorie foarte buna, un nivel ridicat de concentrare si orezistenta in activitatile care ii intereseaza, precum si capacitatea de a reactiona.
Pentru a putea folosi acest potential intelectual enorm, sprijinul adecvat este de mare importanta si acesta poate fi primit de la gradinita IQ-Est Bucuresti.
Atunci cand nevoile copiilor supradotati nu sunt satisfacute acasa sau la scoala, iar abilitatile lor speciale raman nedetectate sau ignorate, poate duce la un comportament vizibil.