Nu știi dacă terapia psihologică online este pentru tine? Verifică în continuare!

Asistența psihologică online este o formă din ce în ce mai frecventă de furnizare a serviciilor psihologice. Serviciile psihologice furnizate prin Internet au specificul lor propriu rezultat din posibilitățile și constrângerile aduse de mediul online. Înainte de a decide să utilizezi acest tip de ajutor, merită să îi cunoști avantajele și dezavantajele sale.

Avantajele, adică ceea ce obții alegând un psiholog online:

  • comoditate: nu trebuie să te programezi, să pleci la cabinet, nu trebuie să ieși din casă, deci nu pierzi timp suplimentar; alegi momentul și locul care îți convine, de exemplu fotoliul preferat
  • anonimat: nu trebuie să te prezinți sau să furnizezi alte informații despre tine; consultantul online nu îți poate vedea fața, nu îți cunoaște vocea; nu trebuie să îți faci griji că îl vei întâlni într-un loc public într-o situație jenantă; 
  • sentiment de securitate: scrierea unui e-mail este o activitate mai puțin amenințătoare decât prezentarea problemei tale în contactul față în față – prin scriere, minimizezi sentimentul de rușine, frică sau incertitudine cu privire la reacția specialistului
  • viteză: obținerea ajutorului nu necesită o așteptare îndelungată – de obicei, aștepți până la câteva zile pentru un răspuns
  • acces facil: pentru a beneficia de ajutor psihologic online, tot ce trebuie să faci este să ai acces la Internet; ajutorul unui psiholog online este disponibil chiar și atunci când ești în străinătate sau când boala sau dizabilitatea fizică te împiedică să părăsești casa

Cele mai citite articole

De asemenea:

  • folosind ajutorul online, elimini riscul de a face judecăți stereotipice pe baza unor elemente precum culoarea părului, vârsta, stilul hainelor
  • scriind un e-mail, vei avea ocazia să numești stările și emoțiile, ai ocazia de a avea o perspectivă, privești situația ta un pic mai obiectiv – aceasta este deja o parte importantă a procesului de ajutor
  • primind ajutor sub formă de e-mailuri, ai ocazia să le stochezi și să te întorci la ele de multe ori – astfel reduci riscul de a nu auzi sau de a nu-ți aminti ce a spus specialistul;

Asistența online este, de asemenea, o soluție bună pentru tine, dacă nu ești sigur că ai nevoie de ea, nu știi ce specialist să cauți – este mai ușor să scrii o scrisoare decât să mergi la un specialist, după ce ai făcut un programare în avans.

Dezavantaje, adică limitări ale contactului online:

  • contact limitat: specialistul nu poate reacționa la cuvintele tale în timp real și nici nu îți poate observa comportamentul, maniera de a vorbi sau să denumească emoțiile pe care le observă pe fața ta; de asemenea, nu există nicio șansă de a cere explicația cuvintelor care nu sunt clare pentru el sau de a cere dezvoltarea unui fir. Prin urmare, clarificarea diferitelor probleme și probleme poate fi mai dificilă și poate dura mai mult decât în ​​contact direct – implică necesitatea schimbului de mai multe e-mailuri;
  • posibilitatea creării: datorită posibilității mai mari de a controla declarațiile și reacțiile, în calitate de client ai o posibilitate mai mare – intenționată sau nu – de a-ți crea propria imagine, iar acest lucru poate duce la ineficiența contactului și la măsuri de asistență inadecvate din partea consultantul la situația ta reală;
  • există situații în care contactul online nu este recomandat sau se poate dovedi a fi insuficient: 
  • să fie citite de o persoană neautorizată;

Cele mai citite articole