Foarte mulți retaileri offline din diverse domenii de activitate sunt tentați să își extindă afacerea pe internet, auzind despre numeroasele exemple de succes, despre oportunități și mai ales despre cât de mari sunt creșterile de vânzări an de an în e-commerce. Cu experiență relevantă în comerțul clasic, mulți astfel de antreprenori se tem însă de provocările mediului online sau nu înțeleg care este abordarea corectă pentru o astfel de nouă dimensiune a afacerii lor. În realitate, pasul spre online nu este doar o variantă bună, ci în cele mai multe cazuri un pas vital pentru business, o șansă pentru a crește și chiar pentru a evita un viitor eșec.
Pe scurt, ideea este că cei care nu fac pasul spre online riscă să fie sufocați de concurența care acționează astfel. Evident, viitorul nu va însemna exclusiv comerț online, offline-ul va fi prezent în continuare în viața oamenilor. Însă comercianții care au în paralel un magazin online au posibilitatea de a realiza volume mai mari, de a atrage mai mulți clienți (inclusiv prin branding), de a negocia prețuri mai bune la achiziții tocmai grație volumelor mai mari de vânzări.
În plus, prin prisma cifrei totale de afaceri, se pot acoperi mai bine cheltuielile fixe, întreaga activitate poate deveni mai rentabilă. Nu mai vorbim despre situații speciale, precum actuala pandemie, în care retailul online este supus unor restricții legale, în timp ce comerțul online este pe val, favorizat chiar și de astfel de situații negative…
Sunt diverse situații pentru un magazin fizic, indiferent de nișa de activitate, dar în toate cazurile existența unui magazin online operat în paralel va ajuta afacerea. Poate o va salva, poate doar o va crește. Cert este că a lua această decizie de operare a unui e-shop este una foarte înțeleaptă pentru orice retailer offline. Există deja business-ul principal, există stoc, sistem de gestiune, contabilitate, angajați, furnizori etc. Ceea ce se va adăuga va avea costuri reduse la nivelul întregii afaceri, dar va aduce o rentabilitate nesperat de mare.
Cele mai citite articole
Dacă ai deja o afacere offline de retail (de exemplu un magazin de piese auto, de covoare, de îmbrăcăminte și încălțăminte, de cosmetice, de produse naturiste, de bijuterii, chiar de produse alimentare), ai nevoie în principal de un website funcțional care va fi ca un al doilea magazin, doar că deschis non stop și administrat cu efort redus. Trebuie să acorzi atenție unor detalii precum domeniu web, servicii de găzduire web pentru magazinul online și desigur o platformă de e-commerce care se poate chiar închiria (plată periodică). Poti scuti mult timp si efort daca, atunci cand vei alege cel mai bun hosting, vei folosi un comparator specializat precum reviewhosting.ro.
Ai nevoie să introduci online detalii despre produse, prețuri, alte informații relevante. Dacă nu ai deja contract cu o firmă de curierat, este momentul să contractezi astfel de servicii pentru a putea expedia comenzi. Clienții online pot avea însă și varianta ridicării comenzilor din magazinul fizic, un motiv în plus pentru a aduce oameni în spațiul de retail fizic. Promovare online, optimizare pentru motoarele de căutare, PR și branding – toate sunt necesare, dar în măsura în care îți permite bugetul inițial, nu ai nevoie neapărat de un anumit nivel alocat. Magazinul online se va dezvolta oricum natural și toate beneficiile se vor răsfrânge și asupra afacerii deja existente în plan offline.
Ideal este să accelerezi și să ai personal dedicat pentru preluare, procesare și pregătire comenzi online, însă în funcție de cum gândești afacerea, poți folosi și personalul deja existent pentru magazinul fizic (mai ales dacă vânzările acolo nu sunt la un nivel care să le necesite implicare continuă). Astfel, cu un buget mic, dar cu atenție la detalii, se poate extinde rapid o afacere deja existentă offline, către marile oportunități oferite de lumea online.
.