Lucruri de luat în considerare pentru alegerea unui notar public

Cu atâtea cabinete notariale aflate la tot pasul, alegerea unui notar public pentru efectuarea unui anume serviciu poate deveni o mare provocare. Indiferent dacă serviciul implică o moștenire, o împuternicire sau orice alt document care necesită legalizare notarială, este de dorit să fie ales cabinetul notarial potrivit, potrivit nevoilor pe care le are fiecare. De această alegere depinde o serie de factori.

1. Localizarea

Este recomandat să fie știut cu exactitate unde se află cabinetul notarului public înainte de a apela la serviciile notariale ale acestuia. În mod ideal, este de dorit alegerea unui notar care se află în imediata apropiere a domiciliului sau locului de muncă pentru a reduce timpul de deplasare. Achiziționarea serviciilor unui notar situat în cealaltă parte a orașului (sau într-un oraș complet diferit) este o pierdere de timp și implică cheltuieli inutile, mai ales dacă este vorba despre mai multe întâlniri.

2. Specializarea sau calificarea

De asemenea, este recomandată verificarea calificărilor pe care le are notarul pentru a asigura potrivirea cu nevoile personale. Majoritatea notarilor își afișează calificările și orice domenii de specialitate pe site-ul web sau în cartea de vizită. Dacă este nevoie de servicii notariale pentru documente legale, de exemplu, cel mai probabil se dorește un notar cu o pregătire educațională și / sau profesională în domeniul legal. Acest lucru reduce riscul de eroare, încurajând în același timp un serviciu adecvat pentru ambele părți implicate.

3. Taxele unui cabinet notarial

Cele mai citite articole

Este important ca de fiecare dată să fie verificate taxele practicate de un cabinet notarial care urmează să fie ales înainte de a fi acord cu plata pentru serviciile de care este nevoie. Fiecare stat are propriul său plafon pentru cât de mult poate percepe în mod legal un notar pentru serviciile sale. Cu toate acestea, este important de reținut că este vorba doar despre o limită, nu despre costul real al serviciului. Notarilor mobili li se permite legal să perceapă „taxe de deplasare”, astfel încât în acest caz este de așteptat ca taxele să fie mai mari pentru aceleași servicii practice în timpul programului la cabinetul notarial. De foarte multe ori, aceste taxe pot fi chiar mari.

4. Calitatea de membru al asociației

Calitatea de membru al asociației de notari publici este un alt aspect despre care este bine să fie cunoscute detalii înainte de alegerea unui notar public. Diferite asociații notariale solicită membrilor lor, care sunt notari, să îndeplinească anumite criterii care implică programul de lucru, educație și instruire. Există certitudinea că serviciile oferite vor fi de calitate atunci când se cunoaște despre un notar că este membru activ al unei asociații notariale apreciate.

5. Comunicarea cu notarul public ales

Poate fi contactat cu ușurință notarul public ales în cazul în care apar diverse nelămuriri sau pentru orice întrebare este nevoie de a ajunge la cabinetul său? Uneori poate fi vorba de anumite urgențe pentru care s-ar putea primi ajutorul prin telefon sau e-mail, iar un drum inutil la cabinet pentru a întreba un simplu lucru poate fi deranjant. Notarii experimentați recunosc importanța comunicării deschise și pun accent pe punerea lor la dispoziția clienților.

Cele mai citite articole