Infiintare PFA si de ce nu SRL

A fost introdusă o nouă aplicație online pentru înființarea unui PFA. Totul, fără excepție, este gestionat în întregime online, economisind timp și deplasări!

Un PFA este o entitate juridică care permite oricui să practice orice fel de activitate comercială, comercială sau de afaceri pe care legea nu o interzice. Pentru a începe să pregătiți actele pentru un PFA, trebuie mai întâi să înțelegeți de ce acte veți avea nevoie.

Un PFA poate funcționa singur sau poate avea angajați sau colaboratori, dar nu mai mult de trei.

Un PFA are un maxim de cinci coduri CAEN în domeniul său de activitate. Aceste coduri sunt formate din patru cifre și desemnează tipul de activitate pe care doriți să o efectueze. Dacă se anticipează că vor fi necesare mai mult de 5 coduri pentru a executa sarcina, luați în considerare formarea unui SRL, care permite un număr nelimitat de coduri CAEN.

Înființarea unui PFA (PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATĂ) este cea mai simplă modalitate pentru un întreprinzător de a înființa o firmă. Un PFA poate fi obținut în 3-5 zile lucrătoare de la completarea documentelor, ceea ce elimină necesitatea de a plăti impozitul pe venit trimestrial.

Orice persoană care nu a comis anterior infracțiuni financiare și care are certificari sau atestate relevante în domeniul pe care dorește să îl urmeze este eligibilă pentru a stabili un PFA.

În plus, solicitanții de PFA trebuie să aibă o adresa profesională oficiala și să declare pe propria răspundere că îndeplinesc cerințele legale pentru desfășurarea activităților comerciale. Pentru a înființa un sediu social, trebuie prezentate dovezi de proprietate, cum ar fi un certificat de închiriere sau un contract de vânzare-cumpărare.

Ordonanțele de urgență OUG 44/2008 și OUG 46/2011, care au modificat articole din legea anterioară, definesc persoanele fizice autorizate. Spre deosebire de un SRL, unde asociații societății răspund doar pentru activele înregistrate ale societății în caz de insolvență, persoanele fizice autorizate răspund și cu propriile active.                             

Acte necesare infiintare PFA

Primul pas pentru înființarea unei PFA este rezervarea denumirii pe care doriți să o utilizați în Registrul Comerțului.

În plus față de documentele necesare pentru inițierea unui PFA, clientul trebuie să includă și anexe în sprijinul înregistrării și autorizării:

1. Copie carte identitate sau paşaport;

2. Copie legalizată după un document care să ateste drepturile de folosinţă asupra adresei de sediu profesionale, cum ar fi spre exemplu un contract de închiriere, comodat, certificat de moştenitor, contract de vânzare-cumpărare si altele.

3. Declarație pe proprie răspundere care să ateste că au fost îndeplinite condițiile legale prevăzute de legislația specială în domeniul sanitar-veterinar, al protecției mediului și al protecției muncii.

4. Copii ale documentelor care atestă formarea profesională și, după caz, experiența profesională, cum ar fi diplome, certificate sau atestate de absolvire a unei instituții de învățământ, certificat de calificare profesională, certificat de competență profesională, carnet de meseriaș, carnet de muncă al solicitantului.

Lasa un raspuns

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Your email address will not be published.