De ce este atat de importanta o noua politica a firmelor de recuperat creante in timpul pandemiei

„Pandemia de COVID-19 va schimba definitiv viata noastra in multe privinte”. Cu siguranta ati auzit deja aceasta fraza de prea multe ori. Dincolo de distantarea sociala si masurile sporite de igiena, predictia de mai sus se refera si la unele locuri de munca, dar si la modul in care unele companii isi vor gandi de acum in acolo politica firmei. De exemplu, firmele de recuperare creante.

         Asa cum stim cu totii, pandemia de coronavirus a provocat declansarea unei noi crize financiare pe intreg globul, criza care nu se stie cand se va incheia definitiv. Suspendarea activitatii multor companii, in special din domeniul HoReCa, din domeniul productiei si vanzarii auto si multe altele, au dus la diminuarea salariilor si cresterea numarului de someri. In paralel, multi oameni s-au confruntat cu probleme medicale. Toate acestea au afectat enorm veniturile marii majoritati, lucru care s-a reflectat si in capacitatea de plata a creditelor: facturi, rate la banci, leasing, etc.

         In fata acestei realitati triste, modul in care recuperatorii de creante aleg sa actioneze este esential, cand vine vorba despre succesul colectarii datoriilor, dar si de construirea unei bune imagini a firmei. De exemplu, KRUK Romania, unul dintre liderii pietei de management al creantelor din Romania, abordeaza recuperarea creantelor intr-un mod empatic. Mai exact, se mizeaza pe o recuperare care sa nu puna accentul pe intimidarea sauinspaimantarea debitorilor, ci pe o psihologie si tehnologie favorabila clientilor. In perioada pandemiei, KRUK Romania cauta sa ajunga la o intelegere cu debitorul, stabilind o reesalonare a datoriei; o reesalonare care sa tina cont de veniturile de care dispune datornicul sau de care preconizeaza ca va dispune dupa iesirea din impasul financiar.

Cele mai citite articole

De ce este totusi atat de important ca firmele de recuperare a creantelor sa schimbe abordarea clientilor, ne arata un studiu realizat, in aceasta perioada, in America. Potrivit publicatiei insidearm.com, pe 21 mai, Biroul pentru Protectia Financiara a Consumatorilor (CFPB) a lansat o editie speciala COVID-19 a buletinului sau de reclamatii. CFPB a incercat sa observe cum a influentat coronavirusul tendintele din baza de date a reclamatiilor, pentru a stabili ce impact are pandemia asupra consumatorilor. Cea mai interesanta observatie pentru industrie a fost ca cele mai multe reclamatii au vizat recuperatorii de creante.

Mai exact, conform statisticilor care au comparat media reclamatiilor saptamanale inainte si dupa COVID, cele referitoare la firmele de recuperare creante au constituit una dintre cele trei categorii de reclamatii (din totalul treisprezece) care au avut o modificare procentuala negativa.

Atitudinea negativa a clientilor, in aceasta perioada in care trec prin situatii dificile, privind metodele de abordare a acestor firme de recuperat creante poate avea repercusiuni importante in ceea ce priveste imaginea pentru mult timp a acestor firme.  

Cele mai citite articole